Monday, March 30, 2009

Powerful insights. Natal Saturn in eighth house

I have natal Saturn in eighth house. This is shown as a very hidden attachment/fear/worry about losing certain important things in your life, even if you are not happy with them, such as a job, a relationship, a specific life situation.
This makes the person much focused in their own self-transformation, using brute discipline, although not overly visible to otherselves; by seeking wisdom, healing in the deep core of the (emotional) being, the way it relates to the outer world, to relationships, to finances and the job world, striving to achieve self-sufficiency and independence, very much alike the Scorpio-way.
Therefore, this is a energy that creates interest in spirituality, in psychology, in deep psyche probing such as hypnosis, past lifes, out of body experiences, the death process, occultism, and mysticism. It also, of course, creates much of these, in relationship to sexual matters. the individual may suffers fears, inhibitions, attachment for the removal of otherself, and sometimes oscilate with the obsessive probing character of Scorpio, thereby creating waves of chasticy/inhibition and sexual obsession. Earlier in life, the inhibition pattern may become the one by default and self-security, mostly before the age of 30.
This is the nature of Saturn energy, painfully and slowly dealing with the situation. A master of time, a dealer at the threeshold, a karmic guardian, a guiding teacher.

2 comments:

Dunyazade said...

Muito interessante. Eu também tenho esta posição e é verdade, às vezes sou capaz de Disciplina Brutal (para comigo própria).

solquartocrescente said...

Olá, no meu caso tenho o Saturno na oitava casa e em sextile exacto com o Sol. Além disso tenho também Plutão no final da oitava casa.

A oitava casa é uma de transcendência pessoal e relacional. Portanto cria uma necessidade de abordagem saturnina na nossa personalidade e igualmente nas nossas relações.
A disciplina que falo é quase uma espécie de purificação, e um forte sentido de responsabilidade emocional.

Não sei se é esta posição, mas no meu caso interesso-me tb muito por esoterismo (tema da oitava casa) mas sempre com um desejo de ter um pé firme na realidade, e uma certa frieza e sobriedade para não acreditar em casa e investigar a validade (Saturno) dessas mesmas coisas.